Barcelona stralend in de zon - Reisverslag uit Wormer, Nederland van Fred Sanders - WaarBenJij.nu Barcelona stralend in de zon - Reisverslag uit Wormer, Nederland van Fred Sanders - WaarBenJij.nu

Barcelona stralend in de zon

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

22 Augustus 2023 | Nederland, Wormer

Barcelona om geen genoeg van te krijgen, zoveel Gaudi, de hogere de Sagrada Familia, en het eten paella, sangria en vrolijke mensen. Met de frisse zeewind staan we op het puntje van de haven van Barcelona, onder de toren van de funiculaire die ons straks over de haven naar de heuvel Montjuic zal brengen. Daar het beroemde museum van Miro met een geweldig uitzicht op de stad. Naar beneden terug naar die stad is even zoeken maar dan slenter je al weer door de straatjes waarvan je steeds weer je oriëntatie kwijt raakt, overal is dat in de stad. Loop ik nu naar het noorden of het zuiden, of naar de zee oost, je bent blij als je weer een hoofdstraat passeert om je te oriënteren. De Ramblas er om uren de wandelen rasamen met al die andere toeristen en inwoners. En ijsje op een bankje, een sangria op een terras, je kan wandelen, zitteen, eten, 24 uur van de dag. Heerlijk is de haven met z'n onbetaalbare jachten met vlaggen van Arabische landen, privé families en er liggen ook gewoon kustvaarders die aan het lossen zijn. Daar in de haven de ontdekking van deze reis, de heerlijkste goed betaalbare restaurants om een avond lang te dineren, de heerlijkste vis en wat niet meer. We namen een bustour langs alle hoogtepunten maar het was ook goed te lopen geweest. Dat gaf wel meer tijd voor de Sagrada Familia zelf. Wel van te voren een ticket online kopen anders kom je er niet in. Barcelona we komen terug!

Fred

Heel wat afgereisd door de jaren heen, Al op m'n 21naar de USA eastcoast; en nu ook als zestiger naar Rusland, China en Japan. Europa heb ik nooit overgeslagen, hoeken en gaten en vooral toppers en toppen bezocht. Een droom werd ingevuld: tussen m'n 40ste en 50ste meerdere toppen van de Alpen boven de 3.000 meter beklommen en recent Mt. Fuji in Japan 3.700 m. Ook zomaar naar Afrika Tanzania en toch blijven er nog wensen over. Mooi om daarvan hier verslag te kunnen doen; al schrijvend beleef ik m'n reizen als het ware opnieuw :)

Actief sinds 19 Aug. 2012